نام و نام خانوادگی: سرکار خانم ژامک وحیدپور
سمت: مسئول بخش زایشگاه
تحصیلات:کارشناس مامایی
شماره های مستقیم:
داخلی:
شرح وظایف:
- کسب خط مشی و دستورالعملهای لازم در راستای اهداف کلی سازمان از سرپرست مربوطه
- برنامه ریزی به منظور بهبود کیفیت خدمات مامائی در بخش زایمان و سایر بخشهای مرتبط
- برنامه ریزی در جهت اجرای استانداردها، دستورالعملهای مربوط به خدمات مامائی
- تعیین وظایف و تنظیم برنامه کارکنان تحت نظارت در شیفت های مختلف
- پیش بینی نیازهای واحد مربوطه از نظر امکانات، تجهیزات موجود، لوازم مصرفی و پیگیری جهت تامین آن و ارائه پیشنهادهایی جهت رفع کمبودهای موجود (تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی)
- بررسی آمار و علل مرگ و میر مادر و نوزاد در بخش زایمان
- برنامه ریزی جهت ثبت و ارائه گزارش کامل و آمار دقیق از وضعیت مادران باردار در هر شیفت کاری
- برنامه ریزی جهت آموزش کارکنان جدید در خصوص قوانین و مقررات مربوطه
- برنامه ریزی جهت حفظ، نگهداری و تحویل تجهیزات واحد مربوطه در هر شیفت کاری
- تشکیل جلسات گروهی و جلب مشارکت کارکنان در جهت حل مشکلات مربوطه
- کنترل حضور و غیاب پرسنل مامایی
- همکاری و شرکت در کمیته های بیمارستانی
- بررسی وضعیت موجود در بخش / واحد تحت نظارت به منظور تعیین مشکلات مرتبط با ارائه خدمات و کیفیت مراقبت
- نظارت و کنترل مستمر بر رفتار شغلی کادر پرستاری تحت سرپرستی (رعایت مقررات اداری، ضوابط کاری و اخلاقی و نظایر آن)
- ارزشیابی مستمر خدمات ارائه شده توسط کادر پرستاری تحت سرپرستی از طریق :بررسی رضایتمندی مددجویان و همکاران با ابزار ناسب (چک لیست، مشاهده و نظایر آن)
- ثبت و گزارش کلیه امور واحدهای مربوط به مسئولین ذیربط (حوادث و وقایع غیر مترقبه، کمبودها، نقایص و نیازها و نظایر آن)
- ارزشیابی مستمر کارکنان تحت سرپرستی بر طبق عملکرد و رفتارهای شغلی و اخلاقی
- ارائه پیشنهاد بودجه به مدیر پرستاری در مورد نیازها و الویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری بخش/ واحد
- نظارت بر تشکیل جلسات گروهی و جلب مشارکت کارکنان بمنظور رفع مشکلات بخش
- همکاری با مدیر پرستاری در تنظیم و تدوین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت
- همکاری در تعیین خط مشی و اجرای آن جهت واحد مربوطه در راستای اهداف کلی سازمان
- شرکت در کلیه جلسات برنامه ریزی شده طبق دستور مقام مافوق
- پاسخگویی به مراجع مختلف در رابطه با بخش/ واحد تحت سرپرستی با توجه به اختیارات و مسئولیت ها
- بکارگیری نرم افزارهای ابلاغی توسط وزارت متبوع از جمله سامانه هوشمند پرستاری
- تهیه و ارسال گزارش عملکرد در دوره های 6 ماهه و یکساله به مدیر خدمات پرستاری
- تنظیم برنامه کاری کارکنان در شیفت های مختلف
- کنترل حضور و غیاب تحت سرپرستی
- همراهی با پزشک در انجام معاینات روتین و انجام پروسیجرهای لازم برای درمان بیماران و ارائه گزارش لازم
- مشارکت در برنامه های ارزیابی بیمارستان نظیر اعتباربخشی
- محاسبه تعداد نیروی انسانی مورد نیاز و ارائه درخواست به مدیر پرستاری
- آموزش، برنامه ریزی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات کادر پرستاری در مراقبتهای قبل، حین و بعد از جراحی
- بازدید مستمر از بخش بر نحوه ارائه خدمات بر استعمال صحبح داروهای تخصصی و کنترل عوارض جانبی شایع آنها
- مشارکت در برنامه های ابلاغی وزارت بهداشت و دانشگاه مربوطه از جمله:اعتباربخشی، ایمنی بیمار، دوستدار کودک و طرح مبتنی بر عملکرد، Case Method و برنامه های آتی