رفتن به محتوای اصلی
x

زایشگاه

نام و نام خانوادگی: سرکار خانم ژامک وحیدپور

سمت: مسئول بخش زایشگاه

تحصیلات:کارشناس مامایی

شماره های مستقیم:

داخلی:

 

شرح وظایف:

- کسب خط مشی و دستورالعملهای لازم در راستای اهداف کلی سازمان  از سرپرست مربوطه

- برنامه ریزی به منظور بهبود کیفیت خدمات مامائی در بخش زایمان و سایر بخشهای مرتبط

- برنامه ریزی در جهت اجرای استانداردها، دستورالعملهای مربوط به خدمات مامائی

- تعیین وظایف و تنظیم برنامه کارکنان تحت نظارت در شیفت های مختلف

- پیش بینی نیازهای واحد مربوطه از نظر امکانات، تجهیزات موجود، لوازم مصرفی و پیگیری جهت تامین آن  و ارائه پیشنهادهایی جهت رفع کمبودهای موجود (تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی)

- بررسی آمار و علل مرگ و میر مادر و نوزاد در بخش زایمان 

- برنامه ریزی جهت ثبت و ارائه گزارش کامل و آمار دقیق از وضعیت مادران باردار در هر شیفت کاری

- برنامه ریزی جهت آموزش کارکنان جدید در خصوص قوانین و مقررات مربوطه

- برنامه ریزی جهت حفظ، نگهداری و تحویل تجهیزات واحد مربوطه در هر شیفت کاری

- تشکیل جلسات گروهی و جلب مشارکت کارکنان در جهت حل مشکلات مربوطه

- کنترل حضور و غیاب پرسنل مامایی 

- همکاری و شرکت در کمیته های بیمارستانی

- بررسی وضعیت موجود در بخش / واحد تحت نظارت به منظور تعیین مشکلات مرتبط با ارائه خدمات و کیفیت مراقبت

- نظارت و کنترل مستمر بر رفتار شغلی کادر پرستاری تحت سرپرستی (رعایت مقررات اداری، ضوابط کاری و اخلاقی و نظایر آن)

- ارزشیابی مستمر خدمات ارائه شده توسط کادر پرستاری تحت سرپرستی از طریق :بررسی رضایتمندی مددجویان و همکاران با ابزار ناسب (چک لیست، مشاهده و نظایر آن)

- ثبت و گزارش کلیه امور واحدهای مربوط به مسئولین ذیربط (حوادث و وقایع غیر مترقبه، کمبودها، نقایص و نیازها و  نظایر آن)

- ارزشیابی مستمر کارکنان تحت سرپرستی بر طبق عملکرد و رفتارهای شغلی و اخلاقی 

- ارائه پیشنهاد بودجه به مدیر پرستاری در مورد نیازها و الویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری بخش/ واحد

- نظارت بر تشکیل جلسات گروهی و جلب مشارکت کارکنان بمنظور رفع مشکلات بخش

- همکاری با مدیر پرستاری در تنظیم و تدوین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت

- همکاری در تعیین خط مشی و اجرای آن جهت واحد مربوطه در راستای اهداف کلی سازمان

- شرکت در کلیه جلسات برنامه ریزی شده طبق دستور مقام مافوق

- پاسخگویی به مراجع مختلف در رابطه با بخش/ واحد تحت سرپرستی با توجه به اختیارات و مسئولیت ها

- بکارگیری نرم افزارهای ابلاغی توسط وزارت متبوع از جمله سامانه هوشمند پرستاری

- تهیه و ارسال گزارش عملکرد در دوره های 6 ماهه و یکساله به مدیر خدمات پرستاری

- تنظیم برنامه کاری کارکنان در شیفت های مختلف

- کنترل حضور و غیاب تحت سرپرستی

- همراهی با پزشک در انجام معاینات روتین و انجام پروسیجرهای لازم برای درمان بیماران و ارائه گزارش لازم

- مشارکت در برنامه های ارزیابی بیمارستان نظیر اعتباربخشی

- محاسبه تعداد نیروی انسانی مورد نیاز و ارائه درخواست به مدیر پرستاری

- آموزش، برنامه ریزی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات کادر پرستاری در مراقبتهای قبل، حین و بعد از جراحی

- بازدید مستمر از بخش بر نحوه ارائه خدمات بر استعمال صحبح داروهای تخصصی و کنترل عوارض جانبی شایع آنها

- مشارکت در برنامه های ابلاغی وزارت بهداشت و دانشگاه مربوطه از جمله:اعتباربخشی، ایمنی بیمار، دوستدار کودک و طرح مبتنی بر عملکرد، Case Method و برنامه های آتی